Patetiskt...

Har fått reda på en sak som jag bara inte kan släppa.. Egentligen så har jag inte med det och göra men känner att jag kanske måste ta åt mig då det handlar om en vän till mig, vill gärna inte råka ut för det själv.

Hur kan man ens ha samvete till och göra en sådan sak..? Man måste ju kunna lita på sina vänner.

En vän till mig lämnade pengar till en annan vän för att den personen skulle köpa en sak åt henne men istället så tar hon pengarna och handlar saker till sig själv bara för att hon själv hade lite pengar.. Att man ens kan göra en sådan sak.. Jag skulle aldrig ens komma på en sådan tanke att handla för någon annans pengar. Måste vara rätt jobbigt och ha det samvetet. Och till svar så säger hon att hon ska ge tillbaka pengarna så det spelar ju ingen roll, alltså va..? Det spelar en jävla stor roll om man vill ha kvar sina vänner och deras förtroende.. Och jag själv får dåligt samvete om jag lånat pengar av någon och vill försöka betala tillbaka så fort som möjligt.

Ofta när jag ska äta ute med en kompis så brukar jag betala om den andre inte ha pengar för att vara snäll. För jag tycker att det är en sak vänner gör, bjuder varann på middag för att vara snäll. Men just den här personen har nog aldrig ens haft en tanke på att bjuda tillbaka någon gång.. Tycker man är lite av en egoist då och jag är nog inte ensam om och tycka det eftersom fler verkar ha råkat ut för det, tycker det är synd att det ska behöva finnas sånt i en vänskapskrets..


Nu blir det till att titta på Idol och försöka lugna mig lite..


Heeey











Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!