Källargubben.

Idag har jag haft tvättstuga och den ligger ju i källaren. Jag har varit ner flera gånger och vajre gång jag kommer ner så är dörren öppen men det är ingen där och jag låser alltid dörren efter mig och gjorde även det dom här gångerna. Och det är ju inte precis jätte kul och gå i en mörk källare själv. Men nästa gång jag ska gå ner så är dörren öppen igen och när jag kommer in i tvättstugan så står det en liten farbror i tvättstugan. Jag säger hej och går förbi honom och börjar plocka ur maskinerna och han står kvar på samma ställe hela tiden, sen går jag in i torkrummet och hänger upp kläderna och det var ganska mycket så det tog ju ett tag och hänga upp allt och hela tiden så står han kvar på samma ställe. Jag segar på lite extra och tänker att han borde väl gå snart. Men inte då. Jag stänger igen dörren till torkrummet då flyttar han sig och går fram till mig och börjar prata på ett språk så jag inte förstår vad han säger han verkade inte kunna ett enda ord svenska. Men i slutänden så visade det sig att han bara ville lära sig hur tvättmiskinerna funkar. Så det fick bli att peka på alla symboler så han skulle förstå men jag tror ändå inte han fattade man är ju inte världsbäst på teckenspråk. Men men jag märker ju om tvättstugan är hel imorgon då jag kommer hem.



Kram Sara




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!