En sommardikt.

Det var sommar, i början på juni månad.
Vi brukade sitta på din balkong men utiskt över gamla stan.
Några blickar bort och vi såg hamnen.
Det var den tiden cider smakade bäst.
De tidiga morgnarna då bara jag och du var vakna.
Det var då fåglarna kvittrade som finast.
Vi spelade lite musik till vår frukost.
Och det röda jordgubbarna med choklad.
Vi pratade en del om livet, om kärlek.
Med ett glas vin i sin hand, kunde han det rätta svaren.
Det varbdå min värld var som ljusast.
Han skulle alltid spela min favoritsång på sin gitarr.
Så att världen hörde oss.
Det var bara då jag dansade på rosor.
Jag kunde titta på honom i flera timmar.
Speciellt när han svepte sin hand genom sitt mörka hår.
Oh, det var bara då livet var som vackrast.
Den sommaren slutade vi aldrig skratta.
Vi var så lyckliga att till och med våra hjärtan log.




Solo nr 7 Juli 2010.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!